Η φυσική δραστηριότητα είναι, στη σημερινή εποχή, απαραίτητη και αναγκαία, τόσο για τους νέους όσο και για τους ηλικιωμένους, καθυστερώντας τις φυσιολογικές αλλαγές που σχετίζονται με τη γήρανση, αλλά και βελτιώνοντας σε μεγάλο βαθμό τη γενική φυσική κατάσταση του ατόμου. Η ευκαμψία των αρθρώσεων και επομένως η κινητικότητα τους, είναι μια από τις παραμέτρους που συνθέτουν την έννοια της φυσικής κατάστασης μαζί με την δύναμη και την αντοχή, για τους ελεύθερα αθλούμενους.

Πολλά άτομα στις μέρες μας εμφανίζουν προβλήματα στην περιοχή της οσφυϊκής μοίρας της σπονδυλικής στήλης, δηλαδή στη μέση, με την εμφάνιση πόνου. Η Yoga αποτελεί μια μορφή άσκησης κατάλληλη για αυτούς και, ταυτόχρονα, με ευεργετικά αποτελέσματα.

Έτοιμοι να χαλαρώσετε με ένα μοναδικό μασάζ;Massage Inn | Είστε έτοιμοι να χαλαρώσετε με ένα μοναδικό μασάζ στη Θεσσαλονίκη;

Γιατί πονάει η μέση μας;

Αν δεν υπάρχει κάποιο διαγνωσμένο παθολογικό πρόβλημα για την οσφυϊκή περιοχή, αξίζει να σημειωθεί ότι ένας από τους λόγους εμφάνισης του πόνου στην οσφυϊκή μοίρα είναι η βράχυνση και η έλλειψη ελαστικότητας των οπίσθιων μηριαίων μυών με το πέρας της ηλικίας. Αυτό προκαλεί αδυναμία στην πρόσθια κάμψη του κορμού, με αποτέλεσμα να δημιουργείται καμπύλη στην οσφυϊκή περιοχή και η περιοχή της μέσης να επιβαρύνεται σημαντικά. Ακόμη, η μη ελαστικότητα των οπίσθιων μηριαίων μυών επηρεάζει και τη σωστή θέση της λεκάνης και το μέγεθος του οσφυϊκού κυρτώματος της σπονδυλικής στήλης, κάτι που οδηγεί σε λόρδωση πέρα από τα φυσιολογικά όρια. Το πρόβλημα εντείνεται με την έλλειψη δύναμης στους ραχιαίους μύες.

Που βοηθάει η Yoga;

Πολλές από τις asanas (στάσεις) της Yoga εστιάζουν στην ανάπτυξη της κινητικότητας του ισχίου, μέσα από τις διατάσεις για τους οπίσθιους μηριαίους μύες, καθώς και σε ενδυνάμωση των ραχιαίων μυών, αναπτύσσοντας την κινητικότητα της σπονδυλικής στήλης. Αυτό οδηγεί στο να μπορεί να επιτευχθεί κάμψη του κορμού από τα ισχία, δηλαδή διατηρώντας ο ασκούμενος ίσια την πλάτη. Οι asanas με σκοπό την ανάπτυξη της κινητικότητας στη σπονδυλική στήλη συμβάλλουν και στην ενδυνάμωση των μυών της ράχης, στη σταθεροποίηση της λεκάνης και, άρα, στην επιμήκυνση της σπονδυλικής στήλης, με αποτέλεσμα να εμποδίζονται οι εκφυλιστικές αλλαγές που προέρχονται από την υπερφόρτωση των μεσοσπονδύλιων δίσκων.

Όλες οι asanas πραγματοποιούνται με προσοχή και απόλυτη επίγνωση, με σκοπό ο ασκούμενος να δυναμώνει τους κοιλιακούς μύες και τους μύες της ράχης, με αποτέλεσμα να επιτυγχάνεται πλήρης χαλάρωση αλλά και αισθητή μείωση του πόνου.

Πόσες φορές την εβδομάδα;

2-3 φορές την εβδομάδα είναι αρκετές να αφιερώσει κάποιος στην πρακτική της Yoga προκειμένου να αρχίσει να νιώθει τα οφέλη στο σώμα του.

Σημαντικό!

Χρειάζεται υπομονή και επιμονή για να μπορέσει κανείς να φτάσει σε ικανοποιητικά επίπεδα φυσικής κατάστασης, χωρίς φυσικά να αγνοεί και τους άλλους δύο παράγοντες, τη δύναμη και την αντοχή. Η ανάπτυξη και των 3 παραμέτρων μπορεί να μας κάνει fit!

Νεοκλής Κυριακίδης

Group Fitness Instructor

Registered Yoga Teacher 200h