Πολύ πρόσφατα το 2014, η 21 Ιουνίου ορίστηκε από τον ΟΗΕ Παγκόσμια Ημέρα της Yoga. Η yoga υπάρχει εδώ και πολλούς αιώνες και εξασκείται από εκατομμύρια ανθρώπους ανά την υφήλιο. Η δημοτικότητά της και η αντοχή της στο χρόνο είναι η απόδειξη για τα ψυχικά και σωματικά οφέλη που προσφέρει.
Η yoga επιδρά σε όλες τις πλευρές του ατόμου: τη σωματική, τη νοητική, τη ζωτική, τη συναισθηματική και την πνευματική πλευρά.
Η λέξη yoga σημαίνει ενότητα, είναι ένα μέσο για την εξισορρόπηση και την εναρμόνιση του σώματος, του νου και των συναισθημάτων. Αυτό γίνεται μέσω των τεχνικών της (asana), της αναπνοής (pronayama) και του διαλογισμού.
Η επιστήμη της yoga δουλεύει αρχικά με το φυσικό μας σώμα. Όταν υπάρχει ανισορροπία στο σώμα, τα όργανα, οι μύες και τα νεύρα δε λειτουργούν αρμονικά, αλλά δρουν το ένα εναντίον του άλλου. Σκοπός της yoga είναι να φέρει τις διάφορες σωματικές λειτουργίες σε τέλειο συντονισμό.
Από το φυσικό σώμα η yoga προχωράει στο νοητικό και στο συναισθηματικό. Πολλοί άνθρωποι υποφέρουν από το άγχος της καθημερινότητας. Μέσω των πρακτικών της yoga αναπτύσσεται η επίγνωση του σώματος, των συναισθημάτων και του νου. Η yoga έχει πετύχει ως εναλλακτική μορφή θεραπείας σε διάφορες παθήσεις, λόγω της ισορροπίας που δημιουργεί, στο νευρικό και ενδοκρινικό σύστημα.
Παραπάνω έχει ειπωθεί ότι η asana είναι μια κύρια τεχνική της πρακτικής. Asana σημαίνει μια κατάσταση, μία θέση στην οποία μπορεί κανείς να παραμείνει σωματικά και νοητικά σταθερός, χαλαρός, ήρεμος και άνετος. Asanas είναι συγκεκριμένες σωματικές στάσεις. Είναι τεχνικές που τοποθετούν το σώμα σε στάσεις οι οποίες καλλιεργούν την επίγνωση, την ισορροπία, την ελαστικότητα και τη δύναμη. Αποσκοπούν στο να αναπτύξουν την ευλυγισία, να επιταχύνουν τη κυκλοφορία του αίματος, να χαλαρώσουν και να τονώσουν τους μύες και τις αρθρώσεις. Μια καλή επιλογή asanas μπορεί να ξεμπλοκάρει το σώμα από διάφορους πόνους και μυϊκούς κόμπους.
Για παράδειγμα η ομάδα θέσεων με κάμψεις προς τα πίσω, είναι μία σειρά δυναμικών στάσεων που κινούνται αντίθετα προς τη βαρύτητα και ενθαρρύνουν την εισπνοή. Επίσης τεντώνουν τους κοιλιακούς μύες και τονώνουν τους μύες που ελέγχουν τη σπονδυλική στήλη. Αντίθετα οι asanas με κάμψεις προς τα εμπρός χρησιμοποιούν τη βαρύτητα για το τέντωμα των μυών, καθώς λύνουν την πλάτη και ξεμπλοκάρουν τους οπίσθιους μηριαίους. Η σειρά θέσεων με στροφές κορμού έχουν ισχυρή επιρροή στους κοιλιακούς μύες. Οι ανεστραμμένες αντιστρέφουν την επίδραση της βαρύτητας στο σώμα. Βελτιώνουν τη συγκέντρωση, μειώνουν το άγχος και αυξάνουν την αυτοπεποίθηση. Τέλος οι asanas ισορροπίας ενισχύουν τη σωματική ισορροπία και σταθεροποιούν την υποσυνείδητη κίνηση. Η τακτική άσκηση διατηρεί το σώμα σε άριστη κατάσταση.
Η τεχνική pranayama ορίζεται γενικά ως έλεγχος της αναπνοής. Prana σημαίνει ζωτική ενέργεια και yama σημαίνει έλεγχος. Η αναπνοή είναι η πιο ζωτική λειτουργία του ανθρώπινου σώματος. Αν και η αναπνοή είναι μια ασυνείδητη διαδικασία, ο συνειδητός έλεγχος μπορεί να αποκτηθεί οποιαδήποτε στιγμή. Οι πρακτικές της αναπνοής έχουν επιδράσεις στην ποιότητα της ζωής. Η συνεργασία αυτή σώματος, αναπνοής και νου βοηθάει στην ανάπτυξη συγκέντρωσης τόσο στην άσκηση όσο και στην καθημερινή ζωή.
Εν κατακλείδι στη yoga, με κάθε βήμα, με κάθε κίνηση ή στάση, με κάθε αναπνοή, ο νους παρατηρεί, αντιλαμβάνεται το σώμα, οδηγεί και οδηγείται από αυτό, συνδέεται. Όταν ο νους συνδέεται με το σώμα, μεταμορφώνεται σε ένα πραγματικά θαυμαστό όργανο.
Έτσι πετυχαίνουμε ένα υγιές και δυνατό σώμα και παράλληλα ένα υγιές μυαλό. «Νους υγιής εν σώματι υγιεί» όπως έλεγαν οι αρχαίοι Έλληνες. Ένα ισορροπημένο σώμα λοιπόν δίνει ένα ισορροπημένο μυαλό και μία ισορροπημένη καρδιά.
Η πρακτική της yoga συμπληρώνει τη γυμναστική μας. Υπάρχουν πολλοί κλάδοι της yoga. O καθένας χρειάζεται να βρει τι ταιριάζει περισσότερο στις ανάγκες του. Μπορεί να εστιάσει στην έντονη σωματική άσκηση, ή στην πνευματική εκγύμανση και στις τεχνικές αναπνοής, ακόμα και στη θεραπευτική της μορφή, εάν υπάρχουν μυοσκελετικά προβλήματα. Η πρακτική της yoga είναι κατάλληλη για όλους.

Μπείτε στο gymx.gr, επέλεξε το κοντινότερο γυμναστήριο Gymnasium, βρες τις ημέρες και ώρες που πραγματοποιούνται οι συνεδρίες Yoga και έλα στην παρέα μας! Κάνε την εγγραφή σου στις δωρεάν υπηρεσίες Gymnasium Network!

Έτοιμοι να χαλαρώσετε με ένα μοναδικό μασάζ;Massage Inn | Είστε έτοιμοι να χαλαρώσετε με ένα μοναδικό μασάζ στη Θεσσαλονίκη;

ΜΑΡΙΑ ΚΥΡΙΑΚΙΔΟΥ


Πιστοποιημένη Yoga & Pilates Instructor –

Gymnasium Group Instructor