Όσο πλησιάζουμε προς τις ημέρες του Πάσχα, τόσο πιο λογικό είναι να ονειρευόμαστε τις λαχταριστές λιχουδιές που μας περιμένουν. Ας το παραδεχτούμε, και εμείς το κάνουμε και εσύ. Μαγειρίτσα, κοκορέτσι, τσουρέκια σε σχήμα πλεξούδας -που ποτέ κανείς δεν κατάλαβε, γιατί θυμόμαστε να τα φάμε μόνο τότε- και πολλά άλλα πιάτα, είτε αλμυρά είτε γλυκά, που κοσμούν εδώ και χρόνια το οικογενειακό τραπέζι. Όμως σχεδόν πάντα θυμόμαστε τα καλά του τραπεζιού. Τι εννοούμε; Μόνο όταν είναι πολύ αργά, σκεφτόμαστε τη βαρυστομαχιά και τη δυσπεψία που ακολουθεί μετά το γεύμα. Κι αυτό δε συμβαίνει απαραίτητα γιατί μαγειρεύουμε πολύ «βαριά» τα φαγητά, αλλά επειδή από τη στιγμή που θα καθίσουμε στο τραπέζι, θα καταναλώσουμε τόσo μεγάλες ποσότητες φαγητού χάνοντας τον έλεγχο. Χωρίς να λαμβάνουμε υπόψιν λίπη και θερμίδες, το πιρούνι μας κάνει πολύωρες βόλτες στα πιάτα με μόνο ένα σκοπό, να σκάσουμε από το φαγητό. Όμως κάτι τέτοιο καλό θα ήταν να το αποφύγεις αυτό το Πάσχα. Παρακάτω σου παραθέτουμε μερικούς λόγους…

  1. ΔΥΣΠΕΨΙΑ

Ποιoς δεν έχει φτάσει ποτέ σε σημείο να μην μπορεί να κουνηθεί από το φαγητό; Σε ποιόν άρεσε πραγματικά όμως αυτή η εμπειρία θα ρωτήσουμε εμείς; Σε κανέναν! Κι αυτό γιατί η δυσπεψία δεν είναι καθόλου ευχάριστη. Αντιθέτως, πρόκειται για ένα ενοχλητικό αίσθημα βάρους ή και πόνος στο στομάχι ή στο στήθος. Συνήθως οι περισσότεροι καταφεύγουν είτε στην κατανάλωση κάποιας σόδας, είτε στην κατάποση χαπιώνδισκίων ή και οι πιο παλιοί προσφεύγουν σε ειδικά γιατροσόφια. Όμως, γιατί να φτάσεις σε αυτό το σημείο, ενώ μπορείς απλά να συγκρατηθείς και να μην “αδειάσεις” το πιάτο σου καθώς είσαι ήδη χορτάτος;

2. ΥΠΝΗΛΙΑ

Πολλοί θεωρούν ότι το αίσθημα υπνηλίας που νιώθουν μετά από κάποιο γεύμα είναι απολύτως φυσιολογικό. Κάπου εδώ λοιπόν ερχόμαστε εμείς να σου πούμε ότι ΔΕΝ είναι. Το φυσιολογικό θα ήταν να μη συμβαίνει τίποτα άλλο στο σώμα σου πέρα από τη διαδικασία της πέψης. Κι αυτό γιατί αν τρως καλά, κοιμάσαι καλά και ασκείσαι αρκετά, το σώμα σου δεν έχει κανέναν λόγο να αναζητά ξεκούραση μέρα-μεσημέρι και χωρίς να σου αφήνει άλλη επιλογή.

3. ΖΟΡΙΖΕΙΣ ΤΑ ΥΠΟΛΟΙΠΑ ΟΡΓΑΝΑ ΤΟΥ ΣΩΜΑΤΟΣ

Πολλοί θεωρούν ότι το αίσθημα υπνηλίας που νιώθουν μετά από κάποιο γεύμα είναι απολύτως φυσιολογικό. Κάπου εδώ λοιπόν ερχόμαστε εμείς να σου πούμε ότι ΔΕΝ είναι. Το φυσιολογικό θα ήταν να μη συμβαίνει τίποτα άλλο στο σώμα σου πέρα από τη διαδικασία της πέψης. Κι αυτό γιατί αν τρως καλά, κοιμάσαι καλά και ασκείσαι αρκετά, το σώμα σου δεν έχει κανέναν λόγο να αναζητά ξεκούραση μέρα-μεσημέρι και χωρίς να σου αφήνει άλλη επιλογή.

4. ΚΑΟΥΡΑ

Η καούρα, ή αλλιώς πύρωση, είναι η αίσθηση καψίματος ή πόνου στον οισοφάγο. Συμβαίνει συχνότερα σε χαμηλότερες περιοχές κοντά στο στομάχι και δημιουργείται από την παλινδρόμηση γαστρικών οξέων. Η αίσθηση αυτή ξεκινά από το στήθος. Σε κάποιες περιπτώσεις μπορεί να φτάσει στον λαιμό, στο σαγόνι ή ακόμη στη γλώσσα. Η κατανάλωση μεγάλων ποσοτήτων κορεσμένων λιπαρών που βρίσκονται κυρίως σε τροφές ζωικής προέλευσης, όπως το κόκκινο κρέας, το βούτυρο, το αγελαδινό γάλα, ο σολομός και ο κρόκος του αυγού καθώς και σε ορισμένα προϊόντα φυτικής προέλευσης, όπως η σοκολάτα, το βούτυρο κακάο και το φοινικέλαιο, αποτελεί μία από τις συνήθειες που μπορεί να σε οδηγήσει στο «κάψιμο» του οισοφάγου σου. Άλλη μία συνήθεια που προκαλεί αυτή την άσχημη αίσθηση είναι η γρήγορη και ακατάσχετη κατανάλωση φαγητού.

5. ΑΚΟΥ ΤΟ ΣΩΜΑ ΣΟΥ

Το να τρως χωρίς μέτρο μπορεί να υποδηλώνει πολλά για το τί σκέφτεσαι, αν είσαι αγχωμένος, χαρούμενος ή και δυσαρεστημένος με κάτι. Είναι πολύ πιθανό να συνεχίζεις να τρως -παρ’ όλο που έχεις χορτάσει- γιατί δεν θέλεις να προσβάλλεις την/τον οικοδέσποινα/οικοδεσπότη, ίσως γιατί έχεις μείνει νηστικός πολλές ώρες, ίσως γιατί πρέπει να τα δοκιμάσεις όλα, ίσως γιατί «είναι κρίμα να μείνει μια μπουκιά» στο πιάτο. Πολλές, λοιπόν, οι πιθανές αφορμές. Εμείς, όμως, θα σου πούμε το εξής, σε θέματα φαγητού είναι κρίμα να ακούς όλους τους άλλους εκτός από το στομάχι σου.

Ελπίζουμε, λοιπόν αυτό το άρθρο να σε βοηθήσει να λογικευτείς και να μην παρασυρθείς σε ατασθαλίες που αναπόφευκτα θα σε οδηγήσουν σε σόδες, ειδικά σκευάσματα και γιατροσόφια, για να μπορέσεις τελικά να ηρεμήσεις το στομάχι σου. Και αν τα λόγια μας δεν σε έπεισαν, τότε το βίντεο που ακολουθεί μπορεί να τα καταφέρει.

Για περισσότερες πληροφορίες-καθοδήγηση του τί να κάνεις την κρίσιμη ώρα του τραπεζιού μπορείς να ανατρέξεις σε προηγούμενο άρθρο μας οδηγός επιβίωσης για την Κυριακή του Πάσχα ⇒ Οδηγός επιβίωσης για την Κυριακή του Πάσχα

Από όλους εμάς

ΚΑΛΟ ΠΑΣΧΑ!