Καλή, χαρούμενη και γεμάτη νέες ιδέες σχολική χρονιά!
Η σχολική λίστα για άλλη μια φορά πήρε φωτιά και γονείς, γιαγιάδες και παππούδες έτρεξαν για να αγοράσουν τα απαραίτητα εφόδια για την έναρξη της χρονιάς!
Καινούρια στυλό, κασετίνες, βιβλία και άλλα πολλά γεμίζουν πλέον τα σακίδια.
Αρκούν όμως όλα αυτά για να είναι η χρονιά γεμάτη πρόοδο;
Δυστυχώς ή ευτυχώς δεν αρκούν.
Για να μπορέσει ένα παιδί να αποδώσει τα μέγιστα θα πρέπει να τρέφεται σωστά!
Δεν πιστεύω να ξεχάσατε να πάρετε θήκη για το κολατσιό και παγουρίνο;
Σίγουρα αυτά που θα διαβάσετε παρακάτω κάπου τα έχετε ξαναδεί, ίσως κάποιος και να σας τα έχει ξαναπεί αυτήν τη φορά όμως εφαρμόστε τα!
Τι σημαίνει η φράση »τρέφομαι σωστά»;
Σημαίνει πως παίρνω όλα τα θρεπτικά συστατικά που χρειάζομαι για να καλύψω τις ανάγκες του οργανισμού μου και να αντεπεξέλθω στην δύσκολη καθημερινότητα.
Πως μπορεί δηλαδή ένα παιδί να τραφεί σωστά στο σχολείο;
 
Βασικός κανόνας νούμερο ένα: 
Ποτέ ένα παιδί δεν θα πρέπει να φεύγει από το σπίτι νηστικό. Ένα θρεπτικό πρωινό με σύνθετους υδατάνθρακες, μία καλή πηγή πρωτεΐνης και ιδανικά κάτι φρέσκο θα ήταν ότι καλύτερο για να ξεκινήσει η μέρα.
Δηλαδή: Ένα ποτήρι γάλα με λίγα δημητριακά ολικής ή βρώμη και ένα φρούτο, ή 1 φέτα ψωμί ολικής με ταχίνι ή 1 αβγό με 1 φέτα ψωμί και 1 φέτα κασέρι.
Αν πάλι έχετε δοκιμάσει τα πάντα και είναι αδύνατον να φάει στο σπίτι, ετοιμάστε του ένα τοστάκι για να το τρώει πηγαίνοντας στο σχολείο!
Γιατί είναι τόσο σημαντικό το πρωινό;
Τα παιδιά που τρώνε πρωινό παρουσιάζουν μεγαλύτερη ικανότητα μάθησης και μνήμης, καλύτερη συμπεριφορά στην τάξη, καλύτερη συγκέντρωση και γενικότερα καλύτερη απόδοση στα μαθήματα. Χρειάζεσαι κι άλλα;

Βασικός κανόνας νούμερο δύο:

Ετοιμάζω το κολατσιό από το σπίτι. Η διατροφική εκπαίδευση ξεκινάει από την οικογένεια. Αν το πρωί πριν φύγεις εσύ για την δουλειά ετοιμάζεις κάτι για να πάρεις μαζί σου στο γραφείο, τότε αμέσως δίνεις το καλό παράδειγμα! Μην ξεχάσεις το φρούτο!
Για να μην γυρίσει στο σπίτι το ταπεράκι άθικτο, μην του βάλεις σνάκς που δεν έχει ξαναφάει. Κάνε δοκιμές το Σαββατοκύριακο και βάδισε στα σίγουρα!
Αν τώρα έχεις ένα παιδί μεγαλύτερης ηλικίας, προσπάθησε να το εκπαιδεύσεις σωστά ώστε να επιλέγει υγιεινά! Όταν πήγαινα εγώ σχολείο το κυλικείο είχε hot dog με πατάτες τηγανιτές και αναψυκτικό. Τώρα ευτυχώς τα πράγματα έχουν κάπως βελτιωθεί και μπορείς να βρεις φρέσκα φρούτα, κουλούρι, σάντουιτς, σταφιδόψωμο, κριτσίνια και άλλα, μαζί με τα υπόλοιπα λιγότερο υγιεινά τρόφιμα.
Γιατί είναι σημαντικό το κολατσιό;
Γιατί επιδρά θετικά στην διάθεση την συγκέντρωση και φυσικά την ενέργεια των μικρών μαθητών!
Βασικός κανόνας νούμερο τρία:
Μην παραλείψεις το νερό. Η σωστή ενυδάτωση είναι εξίσου σημαντική και απαραίτητη, όχι μόνο για την απόδοση αλλά και για την καλή υγεία ενός παιδιού.


extra infο: Οι ανάγκες των παιδιών διαφέρουν ανάλογα με την ηλικία, το φύλο και την δραστηριότητα. Συμβουλέψου έναν πτυχιούχο διαιτολόγο-διατροφολόγο, θα καθορίσει τις ανάγκες και θα σε βοηθήσει στο σχεδιασμό ενός υγιεινού και νόστιμου διαιτολογίου.
10599502_1719255698311739_7386989902834199008_nΤρέζου Γεωργία
Μουχτάρη Ιωάννα